۱۳۸۷-۰۱-۱۴

نقطه‌ی جاذب

فیلم فحش و فحش‌کاری قلتقچیان از دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه علم و صنعت، این روزها خیلی معروف شده، اگه تا حالا ندیدینش اینجاست و اینم صفحه‌ی این داستانه در بالاترین. از ظاهر جلسه و تعداد حاضرین و موضوع بحث (نمره‌ی اون بابا و کیفیت تدریس خانم دکتر شجاعی)، این‌جوری برمی‌آد که یه جلسه‌ی پرسش و پاسخ صنفی داخل دانشکده بوده. در مورد قلتقچیان باید بگم که کلا آدم شدیدیه! از کیفیت تدریس و دعواها و شایعات فراوان در موردش بگیر تا لحن حرف زدنش. اما چیزی که برای من جالبه، نظرهای مردمه.

توی بالاترین بعد از یه مقدار بحث دودر می‌نویسه:

«دمش گرم! استاد باید اینطوری باشه!قیافه دانشجوئه به بسیجیا می خوره. از این بی سوادا زیاد بودن زمان ما تو دانشگاه تهران. درس بلد نبودن و واحدها رو می افتادن بعدش تلاش می کردن استاد رو اخراج کنن! »

و از اینجا به بعد، تو نظرات مردم بسیجی بودن دانشجو فرض می‌شه. تا این که پندار می‌نویسه:

«در چند نظر اول استاد «مردک» بود و دانشجو احتمالا مظلوم، «عامل بیگانه» گفتن استاد هم نشانه «تفکرات حکومتی». بعد که یکی دو نفر خاطراتشون رو گفتن و از استاد تعریف کردن، طبیعتا ایشون شد «دکتر». ولی جالب این‌که دانشجو بدون هیچ شاهدی فقط بعد از یک اشاره که:
قیافه دانشجوئه به بسیجیا می خوره. از این بی سوادا زیاد بودن زمان ما تو دانشگاه تهران. به تدریج تبدیل میشه به یک بسیجی واقعی و انگار همه ابهامات رفع میشه. «دکتر» عصبانی شده، چون یک بسیجی عوضی پررو بازی درآورده و «عامل بیگانه» هم حقش بوده.»

حالا داستان تو یوتیوب درست برعکسه. یعنی عنوان فیلم و نظرها در مورد رفتار بد با دانشجوها و سروته یه کرباس بودن حزب‌اللهی‌ها (یعنی استاد) هستش.

خلاصه این‌ که شقیقه در بحثها یه نقطه‌ی جاذب محسوب می‌شه و بحث از هرجا شروع بشه به شقیقه ختم می‌شه.

۸ نظر:

آرش گفت...

نیما جون. این بخشهایی از مطالبت را که از جاهای دیگه نقل میکنی، با کاراکترهای عجیب و غریب و نامفهوم نمایش داده میشن. احتمالا هنگام کپی پیست کردن یک بلایی سرشون میاد. احتمالا روی کامپیوتر خودت درست میبینی همه چیز را البته. به هر حال گفتم در جریان باشی.
راستی سال نو هم مبارک باشه رفیق.

مریم اینا گفت...

آرش راست میگه، قبلا هم بهت گفتم نوشته هات پر از مربع میشه. احتمالا با فایرفاکس اینجوری دیده میشه، وقتی ایتالیک می نویسی. پیشنهاد می کنم از بقیه هم بپرسی ببینی چه جوری می بینن.

اصلا بی خیال ایتالیک شو، نقل قول ها رو بذار تو گیومه، یا یه کم رنگش رو تغییر بده.
(راستی من به جات افسردگی گرفتم به خاطر این دو نظر کاملا بی ربط به نوشته ات :))

sdrsd گفت...

پس برای این که سه تا بشه!
من درست می بینم، البته من از IE استفاده می کنم!

کاساندرا گفت...

به آرش و مریم و صدرا: مشکل از نیم‌فاصله است که ظاهرا فایرفاکس تشخیص نمی‌ده و جاش مربع می‌ذاره. ممنونم در هر حال. فعلا بی‌خیال ایتالیک شدم.

Ehsan گفت...

نمی‌خواستم نظر بی‌ربط بذارم که مطلب فنا شه ولی برای اینکه در جهل باقی نمانید مجبورم این‌کار را بکنم، مشکل ربطی به فایزفاکس نداره! من از فایرفاکس اونم تو لینوکس استفاده میکنم و نوشته‌هاتون همهیچ مشکلی نداره! مشکل باید جای دیگری باشه!

taha گفت...

manam ba firefox mibinam va moshkeli nadaram....rasti in matlab raje be chi bood?... :D

مریم اینا گفت...

مث اینکه باید از حرفم دفاع کنم ها.

این برای احسان و طاها: نیما بعد از این بحث ها فونت هاشو درست کرد، واسه همین شماها که با فایرفاکس می بینین دیگه مشکلی ندارید. قبلش ولی مقایسه کردم و تو فایرفاکس اجق وجقی بود، اما تو IE درست بود.

کاساندرا گفت...

به احسان و طاها: همون‌طور که متوجه شدین پیامتون بعد از بی‌خیال ایتالیک شدن منه. در هر حال ممنون.
به مریم: شفاهی می‌گم!