۱۳۸۷-۰۱-۲۵

زاگالو و ضیا

ماریو زاگالو را احتمالا می‌شناسید، کسی که در یک بازه‌ی زمانی چهل و چند ساله به عنوان بازیکن (1958)، سرمربی (1970) و کمک‌مربی (1994و2002) با تیم ملی برزیل قهرمان جام‌جهانی شده است. زاگالو در میانه‌ی دهه‌ی هفتاد میلادی، وقتی که کویتیها سرمایه‌گذاری روی فوتبال رو شروع کرده بودند، مربی تیم‌ملی کویت شد. کویتیها اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی، قهرمان آسیا و نماینده‌ی آسیا در جام‌جهانی شدند.

ضیا آتابای را هم احتمالا می‌شناسید: خواننده‌ی سابق و فعال سیاسی فعلی.

بازی فینال جام ملتهای آسیا 1976 (تهران و تبریز) بین قهرمان چند ساله (ایران) و قدرت در حال ظهور (کویت) برگزار شد که ایران بازی رو با گل پروین برد. از شواهد امر پیداست که یار دوازدهم تیم ملی (صدا و سیما) اون موقع هم فعال بوده! این فیلم رو (ممنون از حسام) ببینید!

۶ نظر:

شکاک گفت...

خیلی باحال بود.
فعال سیاسی فعلی همچین می‌گه «زاگالوووو» که کسی ندونه فکر می‌کنه این زاگالو یه چیزی تو مایه‌های زردآلو-ه.

مجید گفت...

این مسأله احتمال جالب را بخوان. مطمئنم که از آن لذت می‌بری:
http://mentaldialogues.blogspot.com/2008/04/blog-post.html

(ببخشید که به مطلبت ربطی نداشت)

Hadi گفت...

آقا یه مدتیه که وبلاگت خیلی خوندنی و مفرح شده. من که حال می کنم.

کاساندرا گفت...

به شکاک: منم اولش فکر کردم می‌گه زاغالو!
به مجید: ممنون. دیده بودم و گذاشته بودم برای گذاشتن! کنار وبلاگ ولی یادم رفت.
به هادی: من متعلق به شمام!

Mani گفت...

این لینک ِ اول (زاگالو) ره به جایی نمی بره

کاساندرا گفت...

به مانی: ممنون. درستش کردم.